Skip to content
Додому Освіта Конкурсна пропозиція для створення опорної школи на базі Високопільської ЗОШ
Конкурсна пропозиція для створення опорної школи на базі Високопільської ЗОШ Друк
Середа, 30 травня 2018, 15:11

Проект опорного закладу загальної середньої освіти.

КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

Керівник закладу: Вітвіцька В.М.

Проблема закладу: «Удосконалення педагогічної майстерності – важливий чинник креативної освіти для розвитку інноваційної особистості в умовах імплементації нового освітнього простору »

Адреса: 74 000 Херсонська область смт Високопілля вул. Гагаріня 3.

Структура освітнього округу: Опорний заклад – КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів».

Філії опорного закладу: - КЗ « Малошестірнянська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» НВК - дитячий садок», КЗ «Нововознесенський НВК «Загальноосвітня школа І – ІІ ступенів-дитячий садок» та КЗ «Потемкінський НВК «Загальноосавтня школа І ступеня – дитячий садок».

Провідна ідея : Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному  процесі сільського закладу освіти для забезпечення рівного доступу до якісної освіти.

Актуальність: Ті реформування, що відбуваються в системі освіти зумовлюють вдосконалення навчального процесу – першої суспільно-значущої діяльності здобувачів освіти. Сьогодні якісне викладання предметів не можливе без використання засобів і можливостей, які надають інформаційно-комунікаційні технології. Діяльність закладу загальної середньої освіти направлена на вирішення проблем, які виникають під час використання ІКТ в навчально-виховному процесі:

-       Надати вільний доступ до швидкісного Інтернету до кожного навчального класу;

-       Надати вільний доступ здобувачам освіти до Wi-Fi для використання його в навчально-проектній діяльності.

Основні напрямки та зміст діяльності:

-       узагальнення нормативно правового та науково-методичного забезпечення впровадження в освітній процес ІКТ;

-       удосконалення методичної системи навчання інформатики в профільній школі та позакласній роботі;

-        залучення коштів спонсорів для придбання ліцензійного програмного забезпечення;

-       висвітлення педагогічного передового досвіду на шкільному веб-сайті;

-       вдосконалення системи дистанційної освіти через хмарні технології та он-лайн навчання на «вимушених» канікулах.

Очікувані результати: приєднання закладу загальної середньої освіти до єдиного освітнього середовища та високоефективне використання здобувачами освіти та педагогами освітніх ресурсів.

Перспективна мережа

КЗ «Високопільська ЗОШІ-ІІІступенів» (без урахування філій)

Навчальні роки

2018/2019

2019/2020

2020/2021

2021/2022

Кількість учнів

469

506

539

556

Середня наповнюваність класів

КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІступенів»

Середня наповнюваність класів

1-4 класи

5-9 класи

10-11

Всього по ЗЗСО

Кількість учнів

Кількість класів

Наповнюваність

Кількість учнів

Кількість класів

Наповнюваність

Кількість учнів

Кількість класів

Наповнюваність

Кількість учнів

Кількість класів

Наповнюваність

279

11

25.36

160

8

20

30

2

15

469

21

22.33

Запровадження індивідуальної  (та інклюзивної) форми навчання учнів з вадами фізичного або розумового розвитку

 

Всього учнів, які навчаються індивідуально

У тому числі по класах

1

кл.

2

кл.

3

кл.

4

кл.

5

кл

6

кл.

7

кл.

8

кл.

9

кл.

10

кл.

11

кл

Кількість учнів

2

2

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

 

Якісний склад та досягнення педагогічного колективу.

Педагогічний колектив КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів» налічує 35 педагогів.

Звання вчитель методист мають 5 вчителів ( Філіпенко С.В.,Жихарєва-Лігінчук Н.Г.,Дорофєєва Л.В., Літвін Л.Ю., Ясінська Г.М.), старший вчитель – 3 вчителя(Чиж В.В., Верещагіна І.Г.,Прут Г.О.,Макаренко В.М.), вчителі вищої кваліфікаційної категорії – 9 (Філіпенко С.В.,Жихарєва-Лігінчук Н.Г., Семко О.М.,Складенко Л.Г., Дорофєєва Л.В.,Літвін Л.Ю.,Ясінська Г.М.,Макаренко В.М.,Чиж В.В.), вчителі І кваліфікаційної категорії – 12 вчителів (Вітвіцька В.М., Іваник Т.М.,Глазун Н.В.,Згоник-Сафонова В.О.,Догляд О.В.,Шкуропат В.В.,Пилипенко О.А., Романов О.М.,Пилипенко Т.В.,Лісіцин С.В.,Фалько С.В.,Дзвонок С.О.,), вчителів ІІ категорії – 6 (Доманська А.В.,Бойко Т.С.,ЧижМ.В.,Догляд О.В.,Войтенко К.С.,Верещагіна Ю.І.), спеціалістів  - 2(Навоєнко О.М.,Ланевич С.В.)та молодших спеціалістів – 3(Костюк О.Ю., Бугайчук К.В.,Прут Г.О.)

 

Віковий склад педагогічного персоналу

До 30 років

Від30до 40 років

Від 40до 50 років

Від 50 до 60 років

Більше 60 років

5

8

9

13

-

Результати олімпіад та конкурсів

ПІП

Предмет

Місце

ПІП вчителя що підготував

1

Крюков Г.

Трудове навчання

ІІІ місце ІІ етап

Лісіцин С.В.

2.

Ковбель А.

географія

ІІ місце ІІ етап

Жихарєва-Лігінчук Н.Г.

3.

Свириденко А.

географія

ІІІ м., ІІ етап

Жихарєва-Лігінчук Н.Г.

4.

Утюжова О.

Укр..мова

Ім, ІІ етап

Глазун Н.В.

5.

Молнар А.

укр..мова

ІІ

Іваник Т.М.

6.

Сінческул К.

 

ІІ

ІваникТ.М

7.

Свириденко А.

 

ІІІ

Чиж В.В.

8.

Мелета В.

економіка

І

Жихарєап-Лігінчук Н.Г.

9.

Стеблина І.

Інформаційні технології

ІІ

Романов О.М.

10

Верещагіна А.

 

ІІІ

Шкуропат В.В.

11.

Бутяєва Л.

фізика

ІІ

РомановО.М

12.

Толочко О.

 

ІІ

 

13.

Скора Л.

біологія

ІІ

Пилипенко т.В.

14.

Сєранова Б.

 

І

 

15.

Глазун С.

 

ІІ

 

16.

Найденко І.

математика

ІІІ

Навоєнко О.М.

17.

Верещагіна А.

 

І

 

18.

Гвоздьова А.

 

ІІ

Шкуропат В.В.

19.

Барінов Д.

історія

ІІ

Войтенко К.С.

20.

Лукомець В.

 

ІІ

 

21.

Мелета В.

 

І

 

22.

Падалко Д.

хімія

ІІ

Пилипенко О.А.

23.

Цьомко Є.

 

ІІ

 

24.

Томіліна Т.

 

ІІІ

 

25.

Верещагіна А.

правознавство

І

Войтенко К.С.

Результат ЗНО – 2017 випускників

КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

Українська мова та література – філологічний профіль (вч. Чиж В.В.)

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

13

-

-

2

15

11

85

-

-

100

15

 

 

 

Українська мова та література – технологічний профіль (вч. Глазун Н.В.)

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

13

-

-

-

-

7

56

6

44

56

-

 

 

 

Історія України (вч. Войтенко К.С.)

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

26

-

-

1

4

21

81

4

15

85

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика (вч. Навоєнко О.М.)

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

1

-

-

-

-

1

100

-

-

100

-

 

 

 

 

Біологія (вч. Пилипенко Т.В.)

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

9

-

-

-

-

9

100

-

-

100

-

 

 

 

 

Географія (вч. Жихарєва-Лігінчук Н.Г.)

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

16

-

-

2

13

13

81

1

6

94

13

Результат ЗНО – 2016 випускників

КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

Українська мова та література (вч. Чиж В.В.)

 

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

14

-

-

2

14

7

50

5

36

64

14

 

 

 

 

Історія України (вч. Войтенко К.С.)

 

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

13

-

-

1

8

8

62

4

30

70

8

 

Математика (вч. Навоєнко О.М.)

 

К-сть

В. р.

%

Д. р.

%

С. р.

%

П. р.

%

Успішність

Якість знань

1

-

-

-

-

1

100

-

-

100

-

 

 

Результат ЗНО – 2015 випускників

КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

 

 

Клас

 

 

Предмет

Вчитель

К-сть учнів

Рівень навчальних досягнень

Успіш-ність

%

Якість знань %

В.р. %

Д.р. %

С.р. %

П.р. %

11

Українська мова (ф. п.)

Чиж В.В.

12

-

1-8

7-59

4-33

67

8

Українська мова (т. п.)

Іваник Т.М.

17

-

-

10-59

7-41

59

-

Географія

Жихарєва-Лігінчук Н.Г.

1

-

1-100

-

-

100

100

Історія України

Войтенко К.С.

29

14-47

9-32

6-21

-

100

79

Біологія

Пилипенко Т.В.

12

4-33

5-42

2-17

1-8

92

75

Трудове навчання (т. п.)

Лісіцин С.В.

15

9-60

6-40

-

-

100

100

Трудове навчання (ф. п.)

Складенко Л.Г.

1

-

1-100

-

-

100

100

Заклад освіти нараховує 32 навчальних приміщення, здобувачі освіти І ступеня навчаються  в 10 кабінетах, спортивній залі та двох комп’ютерних класах, а ІІ-ІІІ ступінь навчається за кабінетною системою:

2 кабінети української мови та літератури;

1 кабінет світової літератури;

2 кабінети математики;

2 кабінети іноземної мови;

1 кабінет історії та правознавства;

1 кабінет географії:

1 кабінет біології;

1 кабінет фізики;

1 кабінет хімії;

2 кабінети інформатики (18 комп'ютерів);

1 кабінет захисту Вітчизни та бойової слави (+ зброярня);

1 спортивна зала;

2 кабінети майстерні;

1 ігрова кімната;

1 кабінет психолога та соціального педагога;

їдальня;

актова зала.

Також функціонують кабінет медичної сестри, бібліотека, роздягальня та 5 внутрішніх туалетів.

Матеріально технічна база навчальних кабінетів КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів» (у %)

ІНФОРМАТИКА

МАТЕМАТИКА

ФІЗИКА

ХІМІЯ

БІОЛОГІЯ

ГЕОГРАФІЯ

Технічні засоби навчання

Навчальне устаткування

Технічні засоби навчання

Навчальне устаткування

Технічні засоби навчання

Навчальне устаткування

Технічні засоби навчання

Навчальне устаткування

Технічні засоби навчання

Навчальне устаткування

Технічні засоби навчання

Навчальне устаткування

75

70

30

75

45

75

50

75

50

70

90

75

 

Методичне забезпечення навчально-виховного процесу  КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів»

Методичне забезпечення навчально-виховного процесу має неперервний характер, випливає з ре­альних проблем, які виникають у педагогічній діяльності,  і включає широкий набір форм, видів і змісту діяльності.

 

 

План розвитку опорного ЗЗСО на 3 роки

Мета:

-       запровадження інноваційних педагогічних технологій у методичній роботі;

-       удосконалення теоретичних та практичних навичок педагогічних працівників освітнього округу;

-       пропаганда педагогічного досвіду з проблеми «Удосконалення педагогічної майстерності – важливий чинник креативної освіти для розвитку інноваційної особистості в умовах імплементації нового освітнього простору »

-       допомога вчителям впроваджувати нетрадиційні форми та методи навчання, сучасні підходи й передові технології в освітній процес, методики моніторингових досліджень якості знань та умінь здобувачів освіти;

-       сприяння розвитку інтересу до вивчення передового педагогічного досвіду й разом з цим формування індивідуального стилю творчої діяльності;

-       апробація нових методів у педагогічній діяльності;

-       систематичне вивчення фахової літератури, що висвітлює проблемне питання;

-       реалізація здоровязберігаючих технологій у формуванні освітнього середовища освітнього округу.

Місія навчального закладу – надати кожній дитині гідні та необхідні умови розвитку та реалізації свого потенціалу для власного та суспільного блага.

Термін реалізації: 2018 – 2021н.р.

План дій з досягнення результатів.

В ході здійснення даного плану будуть реалізовані 5 соціальних проектів:

  • Проект «Талановита дитина» (координатор Жихарєва-Лігінчук Н.В.) спрямований на розвиток творчого потенціалу дітей.
  • Проект «Якісна освіта» (координатор Філіпенко С.В.) має на меті використання ефективних моделей і технологій роботи з дітьми для надання якісних освітніх послуг.
  • Проект «Друзі школи» (координатор Іваник Т.М.) активна співпраця з ГО «Тепла школа» для залучення додаткових інвестицій до освітнього округу.
  • Проект «Громадянин малої батьківщини» (координатор Войтенко К.С.) орієнтований на формування активної життєвої позиції та виховання патріотизму.
  • Проект «Порятунок» (координатор Чиж М.В.) спрямований на подолання в учнівському середовищі буллінгу та попередження суїцидальних випадків серед підлітків.

 

Механізм реалізації

План розвитку опорного закладу загальної середньої освіти реалізується через річні плани роботи, систему проектів, виховні заходи (запровадження КТС), бесіди, гурткову роботу, постійний моніторинг, роботу з батьками, перетворення освітнього округу на громадсько-активний заклад.

 

Етапи реалізації плану розвитку опорного закладу освіти.

1) Концептуально-організаційний – 2018/2019 н.р.

2) Реалізація проблеми та здобуття досвіду – 2019/2020 н.р.

3) Узагальнення результатів 2020/2021 н.р.

Очікувані результати:

-       Забезпечення умов для здобуття, сучасної доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості та потреб держави;

-       Підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти. Підвищення рівня вихованості дітей.

-       Створення позитивного іміджу закладу освіти та відновлення її конкурентоздатності;

-       Покращення якісних показників ЗНО та ДПА, предметних олімпіад та конкурсів;

-       Збільшення контингенту;

-       Розширення ділових партнерських зв’язків між навчальними закладами.

Перелік заходів  методичного забезпечення навчально-виховного процесу

  1. Забезпечення неперервної професійної підготовки педкадрів у системі методичної роботи:

-         вивчення потреб учителів у методичних і психологічних консультаціях;

-         засідання методичних об’єднань;

-         організація курсів за програмою «Ін тел. Навчання для майбутнього»;

-         організація та проведення місячника педагогічної майстерності;

-         психолого-педагогічні читання;

-         організація заходів для розвитку інформаційної культури і комп’ютерної грамотності вчителів.

-         організація та проведення семінарів, ШПД, майстер-класів.

 

  1. Підвищення кваліфікації педагогів поза школою:

-         складання графіка курсової перепідготовки;

-         участь у районному етапі конкурсу «Учитель року» та інших фахових конкурсах;

 

  1. Моніторинг професійної майстерності педагогічних кадрів:

-         оцінювання методичної підготовленості вчителів за допомогою експертної оцінки результатів зрізів;

-         визначення динаміки професійного рівня вчителів, які потребують постійної методичної допомоги;

-         аналіз дій вчителів при проведенні корекційно-аналітичних заходів щодо результатів вхідного, поточного й підсумкового діагностування рівня навчальних досягнень;

-         виявлення реального рівня кваліфікації педагогів, їхньої підготовленості до розв’язання інноваційних завдань;

-         оволодіння вчителями всіма видами самоаналізу: самоаналіз, здійснюваний одночасно з ходом навчання на уроці;

-         ретроспективний самоаналіз; самоаналіз у процесі навчання.

 

  1. Організація роботи над проблемною темою закладу освіти:

-         створення умов для роботи педколективу над проблемними темами;

-         утвердження карти розвитку інноваційного процесу в закладі освіти;

-         коригування тематики індивідуальних і групових досліджень;

-         організація роботи творчих груп учителів;

-         консультації вчителів з індивідуальної методичної тематики.

Організація допрофільної підготовки та профільного навчання.

Допрофільна підготовка здійснюється у 8-9 класах для професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму профільного навчання у старшій школі.

Допрофільна підготовка передбачає:

-         аналіз можливостей освітнього закладу;

-         аналіз програм та курсів за вибором;

-         складання інформаційної картки про напрямки й можливості профільної підготовки, яку треба поширювати й серед учнів профільних класів;

-         анкетування учнів 8-9 класів та узагальнення результатів;

-         діагностику індивідуальних особливостей школярів;

-         добір педагогічних кадрів для проведення курсів за вибором.

Форми реалізації допрофільної підготовки:

  • запровадження курсів за вибором;
  • поглиблене вивчення окремих предметів на диференційованій основі;
  • факультативи;
  • предметні гуртки;
  • наукові товариства учнів;
  • Мала академія наук.

 

Профільне навчання спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної , дослідницько - пошукової діяльності, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до  саморозвитку та самоосвіти.

Основними завданнями профільного навчання є:

1)     створення умов для врахування й розвитку навчально – пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів старшої школи в процесі їхньої загальноосвітньої підготовки;

2)     виховання в здобувачів освіти любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого і професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору  і  оволодіння майбутньою професією;

3)     формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної компетенцій учнів на допрофесійному рівні, спрямування молоді щодо майбутньої професійної діяльності;

4)     забезпечення наступно-перспективних зв’язків між загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного профілю.

Структура профільного навчання

Основні напрями профілізації

 

Суспільно-гуманітарний

Природно-математичний

Технологічний

Художньо-естетичний

Спортивний

 

 

Навчальні профілі

 

 

 

Філологічний, історичний,правовий, економічний та ін.

Фізико-математичний, хіміко-біологічний,  географічний та ін.

 

Інформатика, виробничі технології,  проектування і конструювання, менеджмент, побутове обслуговування, агротехнологічний та ін

Музичний, образотворчий, хореографічний, театральний, мистецтвознавство та ін.

 

Атлетика, гімнастика, плавання, спортивні ігри, туризм та ін..

 

Опис інвестиційних потреб опорного закладу освіти

Заклад освіти має два шкільних автобуса, що здійснюють підвіз здобувачів освіти з с.Нововознесенське, с.Мала Шестирня, с.Тополине, с.Князівка, с. Ольгіне та с.Потьомкіне. Маршрути розроблені враховуючи відстань та кількість здобувачів освіти, які потребують підвозу, але здобувачі освіти з с.Потьомкіне та с.Ольгіне дуже рано мають прокидатися для того,щоб дістатися до закладу освіти. Є потреба в придбанні нового автобуса.

Нагальною потребою є оновити матеріально-технічну базу предметних кабінетів, та придбання мультимедійного оснащення. (В закладі є 2 проектори).

Шкільний дах потребує капітального ремонту.

В 2017 році були проведені деякі заходи з енергозбереження – замінені двері до спортивної зали та до харчоблоку. Але необхідно здійснити санацію спортивної зали для підтримання температурного режиму в зимовий період.

План розвитку матеріально-технічного стану опорного закладу на три роки

2018/2019

1)   Визначити наявну матеріальну технічну базу філій.

2)   Вивчити проблемні питання які наявні в закладах освіти.

3)   Побудувати план заходів спрямованих на вирішення проблем.

4)   Залучити педагогічний колектив до діяльності проектного менеджменту.

2019/2020

1)   Залучити додаткові джерела фінансування в опорний заклад освіти(реалізація грантових проектів, фандрайзинг…).

2)   Покращити матеріально-технічну базу опорного закладу та філій за рахунок залишків освітньої субвенції.

3)   Сприяти розробленню проектно-кошторисної документації для здійснення заходів санації (енергоефективні заходи ).

2020/2021

1)   Впровадження інклюзивно-ресурсного центру.

2)   Створення в профільній школі лінгафонного кабінету.

3)   Облаштування рекреаційних зон в опорному закладі та філіях.

4)   Сприяння у встановлені навчально-дослідних теплиць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання

Назва критерію

Оцінювання за критерієм

5 балів

10 балів

Кількість філій опорного закладу

дві філії

три філії і більше

Кількість учнів в опорному закладі (без врахування учнів філій)

(Кількість учнів 448)

320-360 осіб

360 осіб і більше

Кількість учнів, що будуть підвозитися на навчання до опорного закладу після консолідації мережі .

()

50-100 учнів

більше 100 учнів

Використання проектної потужності закладу після консолідації мережі навчальних закладів

65-75%

75% і більше

Протяжність маршрутів перевезення учнів до опорного закладу

більше 15 км

15 км і менше

Тривалість маршруту в одну сторону

більше 45 хв.

до 45 хв.

Наявність шкільних автобусів

Один

два і більше

Кількість класів на паралелі

Один

два і більше

Середня наповнюваність класів

17-25 осіб

більше 25 осіб

Кількість профілів у опорному закладі

Один

два і більше

Наявність курсів за вибором та факультативів у опорному закладі (8-11 класи)

До 5

5 і більше

Наявність предметних гуртків у опорному закладі

1-4

більше 4

Кількість класів з поглибленим вивченням предметів у опорному закладі

1

більше 1

Освітній рівень педагогів

90-95%

95% і більше

Якісний рівень педагогів

60-66%

66,1% і більше

Наявність кабінетів:

фізики

хімії

біології

географії

інформатики

лабораторії

навчальних майстерень

спортивної зали

(В КЗ «Високопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів»паспорти кабінетів наявні, )

 

є, але без паспорту

є, але без паспорту

є, але без паспорту

є, але без паспорту

є, але без паспорту

є, але без паспорту

є, але без паспорту

є, але без паспорту

 

так

так

так

так

так

так

так

так

Наявність швидкісного Інтернету

0,5 - 1 м біт

1 м біт і більше

Наявність мережі wi-fi з безкоштовним (безпечним) доступом

є, але не для всіх учасників навчального процесу

Так

Наявність бібліотеки з книгосховищем та читальною залою

так, але відсутня одна із складових

так

Наявність актової зали

у пристосованому приміщенні

так

Створення умов для навчання дітей на візках:

пандус

 

внутрішні санвузли

 

 

 

є, але не відповідає нормам

є, не відповідають нормам

 

 

так

 

так

Наявність у шкільній їдальні технологічного та холодильного обладнання (жарова шафа, електросковорода, холодильна камера)

так, але відсутні одна або декілька складових

так

Наявність у шкільній їдальні холодної та гарячої проточної води

тільки холодна проточна вода

так

Термін проведення останнього капітального ремонту

10-25 років

до 10 років

Відповідність інженерного обладнання (санітарні прилади) санітарним нормам

менше 50% забезпеченості

100%

Відповідність плану розвитку підходам у реформуванні загальної середньої освіти

частково

так

Масштабність інвестиційних потреб опорної школи

частково

так

 

 

 

 

 

 


рух взаємодопомоги "Зігріймо серця"

Волонтерський рух "ЗІГРІЙМО СЕРЦЯ". Группа в соцмережі Фейсбук для об'єднання й взаємодопомоги

А ти передплатив газету?

Районна газета

Передплатний індекс - 61667
Будь в курсі новин!

_______________

Офіційні сайти

 

Статистика

1321258
CьогодніCьогодні428
ВчораВчора752
На цьому тижніНа цьому тижні1811
У цьому місяціУ цьому місяці9216
З початкуЗ початку1321258

Besthosting


Найпопулярніші