Skip to content
Додому Безпека життя ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля Друк
Четвер, 05 липня 2018, 16:11

02 липня 2018 _
(дата офіційного опублікування в Єдиному

реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
не зазначається суб’єктом господарювання)

 

2018721137/2527 _
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
для паперової версії зазначається
суб’єктом господарювання)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Державне  підприємство   «Кривбасшахтозакриття»       ЄДРПОУ 32975178

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

 

1. Інформація про суб’єкта господарювання

 

Юридична  адреса:  50000,  Дніпропетровська  область, м. Кривий Ріг,

проспект  Поштовий,  будинок 40,  телефон/факс  (056)  404-12-40, 404-12-31

 

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи

Планована діяльність, її характеристика.

 

Альтернативна схема (режим) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець. Варіант 1. Постійна подача шахтної води у ставок-накопичувач протягом року. Акумуляція у ставку-накопичувачу шатних вод південної групи шахт у період з 16 березня по 14 вересня та відведення їх у р. Інгулець у період з 15 вересня по 15 березня, з розбавленням водою з Карачунівського водосховища, відповідно до регламенту скиду. При цьому у контрольному створі «Андріївка» забезпечується не перевищення розрахункових фонових концентрацій пріоритетних забруднюючих речовин.

Технічна альтернатива 1.

Альтернативна схема (режим) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець. Варіант 2. Постійна подача шахтної води у ставок-накопичувач протягом року. Акумуляція у ставку-накопичувачу шатних вод південної та північної груп шахт у період з 16 березня по 14 вересня та відведення їх в р. Інгулець у період з 15 вересня по 15 березня, з розбавленням водою з Карачунівського водосховища, відповідно до регламенту скиду. При цьому у контрольному створі «Андріївка» забезпечується не перевищення розрахункових фонових концентрацій пріоритетних забруднюючих речовин.

Технічна альтернатива 2.

Збереження існуючої схеми (режиму) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець. Постійна подача шахтної води у ставок-накопичувач протягом року. Акумуляція у ставку-накопичувачу шатних вод південної групи шахт у період з 1 березня по 31 жовтня та відведення їх в р. Інгулець у між вегетаційний період з 1 листопада по 28 лютого, з розбавленням водою з Карачунівського водосховища, відповідно до регламенту скиду. При цьому у період скидання відбувається тимчасове погіршення якості води нижче місця скидання у порівнянні з фоновими концентраціями пріоритетних забруднюючих речовин, а після завершення скидання здійснюється промивка русла річки Інгулець водою Карачунівського водосховища на ділянці від греблі Карачунівського водосховища до гирла р. Інгулець.

 

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Місце провадження планованої діяльності. Ставок-накопичувач шахтних вод, розташований на лівому березі річки Інгулець в балці Свистунова на південь від м. Кривий Ріг, в Широківському районі Дніпропетровської області; ділянка р. Інгулець від греблі Карачунівського водосховища до контрольного створу «Андріївка».

Оскільки планована діяльність полягає у зміні схеми (режиму) роботи існуючого об’єкта, територіальні альтернативи не розглядаються.

 

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

При впровадженні планованої діяльності очікується позитивний соціально-економічний вплив за рахунок зменшення негативних наслідків для населення та водного господарства, до яких призводить скидання у р. Інгулець надлишків зворотних вод за діючої схеми поводження з високомінералізованими шахтними водами Кривбасу. Розроблювана альтернативна схема (режим) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець має на меті запобігти підвищенню рівня забруднення води р. Інгулець у період скидання зворотних вод з ставка-накопичувача (буде забезпечено не перевищення розрахункових фонових концентрацій пріоритетних забруднюючих речовин) та ризику переповнення ставка-накопичувача при акумуляції шахтних вод. Впровадження альтернативної схеми дозволить уникнути зупинки відкачки підземних вод у Кривбасі та припинення роботи гірничорудних підприємств з підземного видобутку залізорудної сировини, що в цілому сприятиме збереженню робочих місць і екологічної рівноваги в регіоні.

 

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

Альтернативна схема (режим) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець. Варіант 1.: Середньорічний обсяг подачі шахтної води – 12,76 млн.м3. Максимальний обсяг наповнення ставка-накопичувача – 6,2 млн. м3, розрахункова витрата скидання зворотних вод 0,63 м3/с, сумарний обсяг попусків води для розбавлення зворотних вод  з Карачунівського водосховища – 187,0 млн.м3 з компенсацією відповідного обсягу по каналу Дніпро-Інгулець, розрахункова витрата попуску з Карачунівського водосховища – 12,0 м3/с. В період скидання зворотних вод прогнозні значення пріоритетних забруднюючих речовин у контрольному створі «Андріївка»: вміст хлоридів – 1200 мг/л, сульфатів – 550 мг/л; загальна мінералізація – 3200 мг/л.

Альтернативна схема (режим) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець. Варіант 2: Середньорічний обсяг подачі шахтної води – 16,92 млн.м3. Максимальний обсяг наповнення ставка-накопичувача 7,5–7,7 млн.м3, розрахункова витрата скидання зворотних вод 0,86 м3/с, сумарний обсяг попусків води для розбавлення зворотних вод з Карачунівського водосховища – 249,0 млн. м3 з компенсацією відповідного обсягу по каналу Дніпро-Інгулець, розрахункова витрата попуску з Карачунівського водосховища – 16,0 м3/с. В період скидання зворотних вод прогнозні значення пріоритетних забруднюючих речовин у контрольному створі «Андріївка»: вміст хлоридів – 1250 мг/л, сульфатів – 500 мг/л; загальна мінералізація – 3100 мг/л.

Збереження існуючої схеми (режиму) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець: Середньорічний обсяг подачі шахтної води – 12,76 млн.м3. Максимальний обсяг наповнення ставка-накопичувача – 7,75 млн. м3, витрати скидання зворотних вод 0,55–1,6 м3/с, сумарний обсяг попусків води з Карачунівського водосховища для розбавлення зворотних вод – 45,0 млн.м3 та для промивки русла р. Інгулець – 60,0 млн.м3 з компенсацією відповідних обсягів по каналу Дніпро-Інгулець. Витрати попуску з Карачунівського водосховища  в період скидання зворотних вод 3,0–7,0 м3/с, в період промивки 20,0 – 30,0 м3/с. Максимальні значення пріоритетних показників якості води у контрольному створі «Андріївка» в період скидання зворотних вод: вміст хлоридів – 4500 мг/л, сульфатів – 1250 мг/л; загальна мінералізація – 9000 мг/л.

 

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо Альтернативної схеми (режиму) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець.

Варіант 1: період скидання обмежується восени – завершенням періоду зрошування основних сільськогосподарських культур, навесні – початком нерестового періоду; розрахункові фонові концентрації пріоритетних забруднюючих речовин повинні дотримуватися, починаючи з контрольного створу розташованого нижче місця скиду.

щодо Альтернативної схеми (режиму) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець.

Варіант 2: такі самі обмеження, що й для варіанту 1;

щодо збереження існуючої схеми (режиму) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець: період скидання обмежується восени – завершенням вегетаційного періоду, коли температура води в річці стає нижче +100, навесні – початком нерестового періоду; після завершення скидання виконується промивка русла річки прісною водою; розрахункові концентрації пріоритетних забруднюючих речовин повинні дотримуватися, починаючи з контрольного створу розташованого нижче місця скиду.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо Альтернативної схеми (режиму) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець.

Варіант 1: не передбачається змін діючого комплексу інженерного захисту та системи спостережень за об’єктом щодо Альтернативної схеми (режиму) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець.

Варіант 2: передбачається нарощування протифільтраційного екрану без зміни системи спостережень за об’єктом щодо збереження існуючої схеми (режиму) акумуляції надлишків зворотних вод у ставку-накопичувачу шахтних вод та їх скидання у р. Інгулець: не передбачається змін діючого комплексу інженерного захисту та системи спостережень за об’єктом

 

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

Сфера можливого впливу планованої діяльності для всіх вищеназваних альтернатив охоплює:

  • клімат і мікроклімат;
  • повітряне середовище;
  • геологічне середовище; гідрогеологічні умови в районі ставка-накопичувача шахтних вод;
  • водне середовище – гідроекосистема р. Інгулець нижче місця скиду зворотних вод з ставка-накопичувача у б. Свистунова, зокрема, гідрологічний режим, процеси формування якості води, умови відтворення рибних ресурсів, умови водогосподарського, рибогосподарського та рекреаційного водокористування;
  • ґрунти – в районах використання води р. Інгулець для потреб зрошувального землеробства (в нижній течії ріки);
  • рослинний і тваринний світ;
  • техногенне середовище – умови експлуатації сільськогосподарських об’єктів, діяльність яких пов’язана з використанням води р. Інгулець.

Джерелом можливого впливу на довкілля для всіх вищеназваних альтернатив є скид шахтних вод із ставка-накопичувача у балці Свистунова та фільтраційні втрати води зі ставка-накопичувача.

Прямими видами впливу є хімічний (зміна якості води р. Інгулець та підземних водоносних горизонтів) і фізичний (зміна гідрологічних параметрів стоку р. Інгулець). Опосередкованим видом впливу є біологічний (зміна умов життєдіяльності гідробіоценозів).

 

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

 

Відповідно до пунктів 13 та 14 частини 2 статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” планована діяльність належить до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, яка призводить до скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти)

 

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Транскордонний вплив на довкілля відсутній

 

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Дослідження включатимуть:

-          збір та аналіз наявних фондових матеріалів, включаючи опубліковані та архівні джерела, для оцінки стану річки Інгулець та її гідробіоценозів на ділянці від Карачунівського водосховища до її гирла;

-          вивчення відомчих даних щодо технічного стану ставка-накопичувача;

-          аналіз динаміки забруднення підземних вод у районі балки Свистунова;

-          натурні дослідження сучасного екологічного стану гідробіоценозів р. Інгулець в зоні впливу планованої діяльності;

-          прогнозування змін стану довкілля за варіантами здійснення планованої діяльності, включаючи її припинення, та оцінку можливих наслідків діяльності для основних компонентів довкілля.

Звіт з оцінки впливу на довкілля міститиме:

-          опис планованої діяльності, зокрема, місця провадження планованої діяльності; цілей планованої діяльності; опис основних характеристик планованої діяльності за сучасною схемою її здійснення та виправданими альтернативними варіантами з описом основних причин обрання запропонованого варіанта;

-          опис факторів довкілля, які ймовірно зазнають впливу з боку планованої діяльності;

-          опис поточного стану довкілля за існуючих умов здійснення діяльності;

-          опис ймовірного стану довкілля в разі припинення діяльності;

-          опис ймовірного стану довкілля при здійсненні планованої діяльності за альтернативним варіантом 1, альтернативним варіантом 2 та за варіантом продовження діяльності за існуючою схемою;

-          оцінку впливу планованої діяльності за варіантами на довкілля, зокрема, навколишнє водне та геологічне середовище, ґрунти, рослинний та тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду;

-          оцінку ризиків для довкілля, у тому числі через можливість виникнення надзвичайних ситуацій;

-          опис методів прогнозування, що використовувалися для оцінки впливів на довкілля;

-          опис передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на довкілля;

-          стислий зміст програм моніторингу та контролю щодо впливу на довкілля під час провадження планованої діяльності;

-          резюме нетехнічного характеру, розраховане на широку аудиторію.

 

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля — це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеному у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності уповноважений орган визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

 

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

 

14. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде позитивний висновок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища що видається Міністерством екології та природних ресурсів України.

 

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерства екології та природних ресурсів України, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, Київ, 03035, Україна, Департамент екологічної безпеки та дозвільно-ліцензійної діяльності, відділ оцінки впливу на довкілля m.shimkus@menr.gov.ua, тел. (044) 206-20-89, Шимкус Марина Олександрівна.

 

 

 

 

 

 


Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

рух взаємодопомоги "Зігріймо серця"

Волонтерський рух "ЗІГРІЙМО СЕРЦЯ". Группа в соцмережі Фейсбук для об'єднання й взаємодопомоги

Погода

 

А ти передплатив газету?

Районна газета

Передплатний індекс - 61667
Будь в курсі новин!

_______________

Офіційні сайти

 

Статистика

1283123
CьогодніCьогодні499
ВчораВчора630
На цьому тижніНа цьому тижні2318
У цьому місяціУ цьому місяці10127
З початкуЗ початку1283123

Besthosting


Найновіше