Skip to content
Додому Етапи створення
Чому ОСББ та етапи створення Друк
Неділя, 15 травня 2011, 09:20

Чому потрібно створювати ОСББ

Термін "ОСББ" (об'єднання співвласників багатоквартирних будинків) вперше став відомим широкому загалу у 1992 році, коли у Законі України "Про приватизацію державного житлового фонду" було зазначено, що власники приватизованих квартир можуть створювати такі об'єднання.

І хоча створення ОСББ – справа непроста, зате вигідна. Практика показує, що об’єднання співвласників – чи не єдиний варіант наведення порядку у будинку. Об’єднання мешканців багатоквартирних будинків – це юридична особа, створена власниками для управління, утримання та використання неподільного та загального майна. Об’єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між членами об’єднання.

Об’єднання мають на меті залучення громадян не тільки до участі у вирішенні питань впорядкування будинків та прибудинкової території, встановлення добросусідських відносин, а й повне самообслуговування та самофінансування житла. Вони самостійно розраховують розміри внесків членами ОСББ на утримання будинку та прибудинкової території, здійснюють контроль за надходженням платежів мешканців за надані житлово-комунальні послуги у конкретному будинку, а також за раціональним використанням цих коштів.

Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) – єдиний спосіб для власників житлових і нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку спільно володіти, користуватися, здійснювати управління будинком, а також утримувати свою власність у доброму стані.

В Україні статус ОСББ визначається Законом України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", згідно зі статтею 1 цього Закону ОСББ - це юридична особа, створена власниками приміщень для сприяння використання їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна. Тобто об'єднання має печатку, банківській рахунок, укладає цивільно-правові договори, за своїми зобов'язаннями відповідає своїм майном (але не особистим і не спільним майном своїх членів), є неприбутковою організацією.

На відміну від будинків комунальної власності, члени ОСББ самостійно визначають кошторис утримання свого житла, розмір внесків на утримання будинку, структуру і стиль управління, формують штатний розклад, персональний склад працівників та їх заробітну плату, мають право оптимального вибору виконавців житлово-експлуатаційних послуг (вивіз сміття, дезинфекція, ремонтних робіт), самі визначають черговість проведення поточного ремонту і головне - набувають реального впливу на якість цих робіт. ОСББ має більші, ніж окремі мешканці, можливості вимагати від постачальників комунальних послуг (теплоенерго, водоканал) виконання умов договорів, які воно уклало. ОСББ, як юридична особа, може отримувати кредит на проведення ремонтів, встановлення лічильників, облаштування прибудинкової території тощо. Після прийому будинку на свій баланс ОСББ може здавати у оренду допоміжні приміщення і скеровувати ці кошти на поліпшення технічного стану житла.

Новостворене ОСББ не повинно відповідати за борги мешканців будинку, які у них залишились перед комунальним ЖЕКом. ОСББ має особливості оподаткування - воно за законом не платить податок на прибуток у частині основної своєї діяльності.

ОСББ побудоване за суто демократичними засадами. Відповідно до статті 9 Закону членом ОСББ може бути кожний, хто є власником (співвласником) житлового або нежитлового приміщення будинку. Члени ОСББ мають право бути обирати і бути обраними у керівні органи - Правління і ревізійну комісію; беззастережно ознайомитись з документами об'єднання; у кількості 20% можуть скликати позачергові збори без рішення на те Правління і у тому числі достроково переобрати керівництво.

Зрозуміло, що ці права поєднуються і з обов'язками, головними з яких є забезпечення своєчасної сплати мешканцями внесків за житлово-комунальні послуги, та утримання будинку у належному технічному і санітарному стані.

Вищим керівним органом ОСББ є загальні збори. На загальних зборах члени об’єднання здійснюють своє право вирішувати пов’язані з діяльністю ОСББ питання, такі як: затвердження річного звіту та плану господарської діяльності наступного року, внесення змін до статуту, вибори правління і ревізійної комісії, використання (наприклад, здача в оренду) допоміжних приміщень будинку.

Основним документом, який закладає правову базу для побудови взаємин між окремими власниками житлових та нежитлових приміщень у будинку, де створено об’єднання, є статут об’єднання.

Поточний контроль за надходженням та витрачанням коштів в об’єданні здійснює правління об’єднання. Правління періодично звітується на загальних зборах про виконання фінансового плану. Правління укладає угоди та наймає на роботу працівників для виконання робіт по утриманню будинку.

Етапи створення ОСІБ

1. Сформувати ініціативну групу по створенню ОСББ (в кількості не менш  3-х осіб)
2. Ініціативна група складає  список власників квартир та нежитлових приміщень у будинку
3. Підготувати проект протоколу  установчих зборів і проект Статуту ОСББ
4. Визначити дату і місце проведення установчих зборів, сформувати порядок денний
5. Ініціативна група за 14 днів до проведення зборів скликають установчі збори, шляхом повідомлення кожного власника про проведення зборів, порядок денний, час і місце.
6. Провести інформаційно-роз’яснювальну роботу з мешканцями будинку щодо переваг  та  механізму створення ОСББ.
7. Визначитися з кандидатурами Голови ОСББ, членів Правління, бухгалтера
8. Провести установчі збори, на яких прийняти рішення про:

  • обрання голови та секретаря зборів-  створення ОСББ;
  • визначення  назви ОСББ- затвердження  Статуту;
  • обрання  керівних органів: Голову, Правління, ревізійну комісію, бухгалтера;
  • обрання уповноваженої особи, яка займеться  державною реєстрацією ОСББ;
  • розмір частки кожного співвласника у витратах, пов’язаних із створенням ОСББ (на підготовку і реєстрацію установчих документів, виготовлення печатки і штампа відкриття розрахункового рахунку у банку).

9. Уповноважена установчими зборами особа подає документи на державну реєстрацію ОСББ  до районної державної адміністрації.
10. Після проведення державної реєстрації провести загальні збори, на яких вирішити питання стосовно прийняття будинку на баланс ОСББ.

 

 

 

 

 

 


Офіційні сайти

 

Статистика

1233765
CьогодніCьогодні327
ВчораВчора560
На цьому тижніНа цьому тижні327
У цьому місяціУ цьому місяці9622
З початкуЗ початку1233765

Besthosting


Найновіше