STEM та міжпланетні екскурсії Високопільської школи |
![]() |
Четвер, 07 листопада 2019, 08:14 |
Термін «хакатон» з’явився 1999 року в сфері інформаційних технологій. Починаючи із середини 2000-х років хакатони стали більш поширеними і розглядалися компаніями та інвесторами як спосіб швидкої розробки нових програмних технологій або областей інвестування. Деякі відомі компанії були створені на хакатонах. Основна мета таких заходів, зацікавити якомога більше людей в розробці власних рішень, надати можливість початківцям і експертам поспілкуватися один з одним та популяризація розробки. Під час хакатону команда, що називається живе в кімнаті. Навіть ходити їсти учасникам в дальню не потрібно, все необхідне надається. І якщо хакатони розробників програм відбуваються взагалі 36-72 години без права залишення приміщення. То організатори освітнього хакатону проводили заняття з 8-30 до 20-30, але все одно робота над завданнями тривала до першої години ночі в холі готелю. Були і такі, що засиджувались до пів п’ятої ранку. Протягом трьох насичених днів, вчителі STEM-предметів розбирали стереотипи в освіті та розробляли проєкти для залучення школярок до активної участі на STEM-уроках. Організаторами заходу виступили CSR Ukraine, експертна, організація Центр «Розвиток КСВ» та UNFPA, Фонд ООН у галузі Народонаселення. Партнер - інститут модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Хакатон виключає тижні балачок та місяці підготовки. Є задача і два дні на її вирішення. При грамотній роботі, яку допоможуть організувати ментори, учасники не матимуть шансів даремно провести час. Розмови, обговорення також будуть, але більш конкретні і по суті. Також кожен зможе всесторонньо доопрацювати нову ідею або наявний продукт під керівництвом досвідчених менторів зі сфер освіти, бізнесу, технологій та культури. Учасники отримують можливість прокачати навички публічних презентацій, ефективної роботи в команді, потужного нетворкінгу та проектного менеджменту. В кінці хакатону кожна з команд представляє свій результат перед журі. Переможці отримають винагороди та необхідну підтримку під час доопрацювання та запуску свого проєкту. Окрім можливості вирішити конкретну наболілу проблему в освіті, на хакатоні виступали провідні спікери, які поділилися найбільш актуальними знаннями. Під час хакатону вчителів навчали проводити STEM-заняття, здійснювати розрахунок кошторису здійснення проекту, розповідали про тендерний підхід у навчанні, гро освітні тенденції в Україні і світі, дизайн-мислення та графічний дизайн під час презентації STEM-проекту, як проводити дебати, проводити майстер клас з STEM-освіти. За результатами загальноукраїнського соціологічного опитування молоді 2017 року, дівчата загалом утричі менше, ніж хлопці, орієнтовані на опанування STEM-професії «інженер». Якщо у 2010/2011 н.р. кількість дівчат, які прагнуть здобути інженерну освіту становила майже 27%, то на сьогодні їхня частка скоротилася до 20%. Основна мета заходу полягала у спільній розробці проєктів та методик, які допоможуть вчителям перевіряти STEM-уроки на наявність гендерних стереотипів та знайти інноваційні рішення щодо створення сприятливих умов для зацікавленості учнівської молоді вибором STEM-професій. Головною причиною цього являється застаріле обладнання або ж взагалі його відсутність в природничих кабінетах навчальних закладів. І це в при тому, що сучасна людина живе в інформаційному просторі, використовує різні пристрої і інші блага науки, а матеріальна база кабінетів не оновлювалась десятиліттями. Організатори хакатону були в захваті від моїх ідей і Марина Саприкіна (керує Центром «Розвиток КСВ») запропонували придбати для мене телескоп типу рефрактор Ньютона. Загальна ціна телескопу з фільтрами і об’єктивами – близько 15 тис. грн. В Херсонській області такий телескоп посідає друге місце по оптичним характеристикам. Даний вид телескопів не має хроматизму, властивого лінзовим телескопів, і буде досить хороший як для візуальних спостережень на будь-яких доступних збільшеннях, так і для астрономічної фотографії. До недоліків рефлекторів Ньютона можна віднести значні габарити і незручність спостереження наземних об’єктів (перевернута картинка), але даний телескоп в базовій комплектації дозволяє бачити повністю пряме зображення. Саме таким чином ми спостерігаємо просто оком, у бінокль або підзорну трубу. Така орієнтація картинки найбільш сприятлива для маленьких дітей і абсолютних новачків в астрономії. Ця модель покаже тисячі деталей на Місяці, полярну шапку і материки на Марсі, кілька десятків утворень на Юпітері і його супутники, подробиці на диску Сатурна і його кільцях, можна побачити фази Меркурія і Венери, впевнено розглянути кольорові диски Урана і Нептуна, голови і хвости яскравих комет. Крім того, цьому телескопу доступні для спостережень тисячі розсіяних і кульових зоряних скупчень, сотні дифузних і планетарних туманностей, десятки галактик. Для великих збільшень при планетних спостереженнях така модель вимагає застосування більш якісних, а значить і більш дорогих аксесуарів. Краще розгляньте дрібні деталі поверхні Місяця і планет можна завдяки комплекту світлофільтрів. Тим самим можна уникнути неприємних відчуттів, схожих на ефект далеких фар зустрічного автомобіля. Отож тепер учні КЗ «Високопільський ОЗЗСО» мають змогу не тільки спостерігати Місяць, а і планети та інші космічні тіла Сонячної системи. Романов О. М. |
![]() | Cьогодні | 1044 |
![]() | Вчора | 1244 |
![]() | На цьому тижні | 5243 |
![]() | У цьому місяці | 23981 |
![]() | З початку | 3173547 |