Skip to content
Додому Громада Споживачу ОСНОВИ СПОЖИВЧИХ ЗНАНЬ- частина 1

Добрий день! Допоможіть будь-ласка зібрати кошти на операцію

Просить бабуся дитини-сироти  Бедринець Оксани Сергіївни, яка проживає у с. Нововознесенське, Високопільського району, Херсонської області. Треба зібрати 30 000 гривен на проведення останньої операції по заключному лікуванню двохсторонньої дисплазії тазобедрених суглобів. Лікування проводиться у Київському інституті травматології та ортопедії імені Воровського. Звертаюся до всіх небайдужих до чужого горя людей.

Кошти можна переказати кошти за такими реквізитами:

Реквізити:рахунок АТ «Ощадбанк» для перерахування коштів  р/р 26252540022148

Для перерахування через термінал 5167490108603383

ЄДРПОУ 226314700

МФО 352457

Контакти:  бабуся Мануйленко В.А.  (097 082-95-17).

ОСНОВИ СПОЖИВЧИХ ЗНАНЬ- частина 1 Друк
Вівторок, 19 червня 2012, 21:42

ОСНОВИ СПОЖИВЧИХ ЗНАНЬ- частина 1.

Всі ми - споживачі


Проблема виховання цивілізованого споживача дуже актуальна в Україні. Для цього є багато причин: споживачі, в основному, не мають професійних знань при придбанні товарів, не мають технічних, економічних, правових можливостей проконтролювати правдивість рекламних гасел; не знають, як правильно фіксувати факти правопорушень і виконувати інші процесуальні дії; не мають часу, засобів і сил для захисту своїх власних інтересів.

Крім того, вони часто попадають у гострі споживчі ситуації, при цьому позбавлені можливості звернутися по допомогу до професійних юристів через відсутність достатньої кількості засобів. Більшість існуючих освітніх програм носять епізодичний і безсистемний характер, семінари проводяться на загальні теми, а публікації в засобах масової інформації носять сенсаційний або інформаційний характер. Виникає актуальна проблема навчання і виховання громадян як цивілізованих споживачів, що могли б орієнтуватися в нових для України ринкових відносинах, запобігати порушенню своїх прав, а у випадках, коли правопорушення уникнути не вдалося, ефективно користуватися способами захисту своїх інтересів.

На сторінках нашого сайту ми спробуємо розповісти і показати основні споживчі поняття, що дозволяють скласти правильне розуміння ролі споживача і суті його взаємин з іншими учасниками ринку, прищепити знання правових основ цих взаємин, своїх прав і обов'язків, межі домагань і відповідальності. Ні багато, ні мало. Отже...

Кожна людина в сучасному світі користується деякими предметами, які вона придбала за гроші. Подивиться у будинку навколо себе: от шафи, купленої в меблевому магазині, від яблука, принесеного з ринку, від телевізора, що недавно відремонтували.

Усі ці речі потрібні нам, щоб користуватися ними, тобто їх споживати. У кожен момент нашого життя ми щось споживаємо. Одяг, що ми носимо, їжу, що їмо, ліжко, на якому спимо. Ми споживаємо також телефільми, що дивимося, музику, що слухаємо, телефонний зв'язок, яким користуємося, щоб спілкуватися на відстані, послуги туристичного агентства, що рятують нас від турбот по організації власного відпочинку.

Купуючи щось за гроші, ми виступаємо як споживачі. І як споживачі ми вступаємо у відносини з іншими людьми. А будь-які відносини припускають взаємні права й обов'язки. Саме таким правам і обов'язкам і буде присвячена ця рубрика.

Споживачами, поза залежністю від професії, статі, віку, є всі ми. Навіть продавець за прилавком є споживачем . Як тільки вона закінчила працювати і зайшла в сусідній магазин, вона стала споживачем.

Споживач – фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо непов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.

Ви можете запитати: а чому ми називаємо споживачем тільки громадянина, а не організацію, що купила, наприклад, комп'ютери для установки в офісі? Так, організація теж може купувати товар за гроші і - в економічному змісті - є споживачем. Однак у нашій рубриці ми будемо говорити про споживача як про приватну особу, громадянина, а не організацію. Громадянин-споживач поводиться на ринку не зовсім так, як споживач-організація. Зв'язано це з тим, що інтереси підприємства завжди захищають професіонали (юристи, економісти і т.д.). Споживач, як правило, такої професійної підтримки не має і змушений захищати свої права самостійно. Крім того, організація, що придбала неякісний товар, може перекласти свої втрати на інших споживачів, збільшивши вартість власної продукції, наприклад. Споживач же змушений сам розплачуватися за неприємності, пов'язані з покупкою неякісного товару або послуги.

Споживачем є не тільки людина, що придбала товар і використовує його, але і той, хто тільки збирається це зробити. Це означає, що , якщо ви звернулися до продавця з проханням показати товар і розповісти про його властивості, ви вже стали споживачем, а тому, маєте визначені права.

Можлива ситуація, коли одна людина купила товар у подарунок іншому. Пам’ятайте , що споживачем вважається не тільки громадянин, що купує товар (послугу), але і той, хто безпосередньо цим товаром (послугою) користується. Тому той, кому буде вручений цей товар як подарунок, стане його споживачем. Можливий і такий варіант: фірма придбала своїм співробітникам туристичні путівки. У цьому випадку співробітники фірми теж є споживачами, хоча і не самі оплатили послугу.

І останній момент. Людина є споживачем у тім лише випадку, якщо він придбав товар для особистих потреб. Дуже часто той самий товар може використовуватися як для особистого споживання, так і для підприємницької діяльності, перепродажу, наприклад. Звичайно, на практиці буває складно визначити, з якими саме цілями ви купуєте товар. Однак, у випадку виникнення конфлікту, треба мати на увазі, що якщо буде доведено, що річ використовувалася вами як підприємцем, вам буде складніше відстояти свої права.

Успіхів вам на споживчому ринку!

 

 

 

 

 

 


Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

рух взаємодопомоги "Зігріймо серця"

Волонтерський рух "ЗІГРІЙМО СЕРЦЯ". Группа в соцмережі Фейсбук для об'єднання й взаємодопомоги

Погода

 

А ти передплатив газету?

Районна газета

Передплатний індекс - 61667
Будь в курсі новин!

_______________

Офіційні сайти

 

Статистика

1222438
CьогодніCьогодні355
ВчораВчора296
На цьому тижніНа цьому тижні2690
У цьому місяціУ цьому місяці10583
З початкуЗ початку1222438

Besthosting