АНАЛІЗ
регуляторного впливу до проекту рішення
Високопільської селищної ради «Про організацію харчування дітей в закладах дошкільної та загальної освіти»
Необхідність підготовки проекту рішення Високопільської селищної ради «Про організацію харчування дітей в закладах дошкільної та загальної освіти» обумовлена статтею 5 Закону України «Про охорону дитинства», статтею 21 Закону України «Про загальну середню освіту», статтею 35 Закону України «Про дошкільну освіту», постановами Кабінету Міністрів України від 19 червня 2002 року № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», від 22 листопада 2004 року № 1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Враховуючи передбачені на 2021 рік в селищному бюджеті кошти на харчування учнів пільгових категорій та дотримуючись норм харчування, можна забезпечити повноцінне, раціональне та збалансоване харчування дітей.
2. Визначення цілей державного регулювання
Відповідно до частини третьої статті 56 Закону України «Про освіту» органи державної та органи місцевого самоврядування, у підпорядкуванні яких перебувають державні і комунальні заклади освіти, забезпечують безоплатним гарячим харчуванням: дітей – сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах), дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», які навчаються в закладах дошкільної, загальної середньої освіти», осіб інших категорій, визначених законодавством та/або рішенням органу місцевого самоврядування.
Згідно частини п’ятої статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту» батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у державному та комунальному закладі дошкільної освіти у розмірах, визначених органами місцевого самоврядування або відповідними органами управління.
Метою прийняття рішення є:
- урегулювання правових відносин між органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання, які займаються наданням освітніх послуг у сфері дошкільної освіти та загальної середньої освіти, і батьками дітей, що перебувають в закладах дошкільної освіти та загальної середньої освіти на території Високопільської селищної ради;
- встановлення вартості харчування дитини дошкільного віку, яка перебуває в закладі дошкільної освіти та вартості харчування здобувачів освіти- учнів закладів загальної середньої освіти Високопільської селищної ради;
- встановлення єдиних цін на харчування для дітей, що перебувають в закладах дошкільної освіти та загальної середньої освіти на території Високопільської селищної ради;
- встановлення плати, яку додатково вносять батьки за харчування дітей.
Проектом рішення «Про організацію харчування дітей в закладах дошкільної та загальної освіти» пропонується :
1) Встановити розмір плати за харчування здобувачів освіти – учнів 1-11 класів у закладах загальної середньої освіти Високопільської селищної ради в розмірі 15,00 грн. в день на одну дитину.
2) Встановити розмір плати за харчування для здобувачів освіти – вихованців закладів дошкільної освіти Високопільської селищної ради в розмірі 40,00 грн. в день на одну дитину (сума коштів включає в себе 60% частку коштів селищного бюджету та 40% - частку батьківських коштів).
3) Зменшити розмір плати за харчування вихованців закладів дошкільної освіти на 50% для батьків, у сім’ях яких троє і більше дітей.
4) Здійснити у закладах загальної середньої освіти Високопільської селищної ради харчування учнів пільгових категорій за рахунок коштів селищного бюджету:
- дітей, які мають статус згідно із Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
- дітей з інвалідністю;
- дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах);
- дітей, із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям;
- дітей з числа осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини. Яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів.
- з числа сімей (батьків, або осіб, які їх замінюють) у яких сукупний дохід на кожного члена сім’ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму), який щороку встановлюється Законом про Державний бюджет України для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у комунальних дошкільних закладах;
- дітей, які мають статус згідно із Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
- дітей з інвалідністю;
- дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах);
- дітей, із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям;
- дітей з числа осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини. Яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів.
5. Механізм та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту.
Проект рішення «Про організацію харчування дітей в закладах дошкільної та загальної освіти» передбачає встановлення батьківської плати згідно чинного законодавства та забезпечує організацію повноцінного харчування та поліпшення становища учнів та вихованців закладів освіти.
6.Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод і витрат
Очікувані результати:
Забезпечення повноцінного, раціонального та збалансованого харчування учнів та вихованців закладів освіти.
Витрат не зазнають суб'єкти підприємницької діяльності
Вирішення організаційно-правових, фінансово-господарських та соціальних взаємовідносин між суб'єктами господарювання сфери громадського харчування та закладами освіти, приведення рівня послуг у відповідність до сучасних вимог.
Аналіз вигод:
Дозволить проводити моніторингові дослідження та перевірки організації харчування учнів та вихованців закладів освіти Високопільської селищної ради.
Вжиті заходи позитивно вплинуть на раціональне харчування учнів та вихованців закладів освіти, тобто на забезпечення енергетичної цінності раціону харчування енергозатратам організму, задоволення фізіологічних потреб організму у визначеній кількості енергії і співвідношенні у харчових речовинах, дотримання оптимального режиму харчування.
7.Обгрунтування строку дії акта
У зв'язку з постійним підняттям закупівельних цін на продукти харчування, для цього регуляторного акту пропонується термін дії протягом 2021 року з визначенням можливості його наступного перегляду та внесення змін.
8. Показники результативності
Основним показником результативності рішення селищної ради є забезпечення повноцінного, раціонального та збалансованого харчування учнів та вихованців закладів освіти пільгових категорій.
9. Заходи з відстеження результативності дії
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання ним чинності на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу його впливу.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проведено через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності даного регуляторного акта.
При відстеженні результативності цього регуляторного акта будуть зібрані і підготовлені статистичні дані та аналітичні довідки.
Зауваження та пропозиції в письмовій формі приймаються відділом освіти Високопільської селищної ради протягом місяця з дня оприлюднення за поштовою адресою: вул. Визволителів, 112, смт. Високопілля та електронною адресою: vysradaotg@ukr.net
Пропозиції (зауваження) подаються із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає, обґрунтування поданих пропозицій (зауважень).
Начальник відділу освіти Високопільської селищної ради В. РОГОВА |