Skip to content
Додому Освіта Високопільська школа долучається до робототехники
Високопільська школа долучається до робототехники Друк
Неділя, 03 лютого 2019, 09:08

У другому півріччі 2017 року Міністерство освіти та науки України (МОН) підписали меморандум з The LEGO Foundation, що з початком Нової Української Школи Lego-кабінети будуть однією із основних складових навчального процесу.

Для цього вже 2018 року МОН забезпечило перші класи базовими комплектами «Шість цеглинок» для кожного учня та «LegoPlayBox» (790 різних деталей) на клас.

Дитина фантазує, розвиває уяву, вивчає геометрію, вчиться розв’язувати задачу поетапно, тобто отримує STEM-освіту. Недаремно в країнах Європи, де реформи освіти пройшли раніше за нашу країну, таким методикам надається багато уваги.

STEM розшифровується як Science (наука), Technology (технології), Engineering (інженерія) та Mathematics (математика), тобто поєднання цих дисциплін в єдиний комплекс. І урок в такому випадку побудований не навколо вчителя, а навколо якогось завдання, яке потрібно вирішити. Тобто учні вчаться самостійно отримувати знання під менторством вчителя, а не бути споживачами готових знань.

Основні чотири завдання STEM-освіти:

1. Поєднання з реальним часом (будь-яка теорія пояснюється на прикладі механізму, що вже знайомий учням).
2. Створення проекту (кожне завдання можна відтворити в моделі, причому одне завдання може мати різні моделі).
3. Обговорення завдань, шляхів їх вирішення, знаходження істини через дискусію.
4. Удосконалення (після створення конструкції дається нове, для остаточного закріплення вивченого матеріалу).

 

Здобувачі освіти ж молодшого шкільного віку потребують більш лаконічного підходу STREAM – де додаються принципи ReadingandWriting (читання і писання) та Art (мистецтво і розвиток творчих здібностей).

Якщо дитина цікавиться робототехнікою з початкової школи, вона може відкрити для себе багато цікавого та, що важливо, розвинути вміння, що знадобляться для отримання професії у майбутньому.

Варто розуміти, що конструктори Lego це не тільки гра, а й інженерія. Діти світу з кінця 80-х років вже програмували свої автоматичні конструкції завдяки LegotcLogo. З 1998 року корпорація Lego випускає LegoMindstormsз іншою конструкцією кубика для створення складніших конструкцій. І ось нарешті діти Високопільського опорного закладу освіти  отримали змогу долучитись до робототехніки LegoMindstorms EV3.

Для навчання робототехніці використовується конструктор LegoMindstormsEV3. Він складається зі стандартних деталей Lego (планки, осі, колеса, шестерні), сенсорів, двигунів і програмованого блоку, котрий підключаються через USB до комп’ютера, для запису програми написаної учнями саме для даної моделі.

Наявність окремого програмованого блоку разом з середовищем програмування робить даний набір серйозним інструментом, що дозволяє створювати роботів для вирішення досить складних завдань. Важливою перевагою LegoMindstorms є його простота і гнучкість, що дозволяє познайомити учнів з інженерією вже з 4-го класу.

Набір LEGO MINDSTORMS Education EV3 – це великий комплект деталей з контролером для програмування, з яким крім звичайних занять по конструюванню можна готуватися до участі у всеукраїнському змаганні з робототехніки.

Для того, щоб навчитися створювати роботів і писати для них програми, учням необхідно засвоїти додаткові специфічні знання з механіки, радіоелектроніки та програмування.

В області програмування роботів учні вчаться:
1.Вміти отримувати та обробляти вхідні сигнали робота (від датчиків, кнопок та ін.);
2. Програмним способом управляти вихідними пристроями робота (механізмами, пристроями індикації, звуковими пристроями та ін.);
3. Створювати програми відповідно до технічного завдання.

Все вищесказане свідчить про те, що використання наборів та конструкторів у процесі навчання дозволяє перейти до вивчення основ робототехніки, а також подолати недоліки традиційного підходу в навчанні програмуванню і вивести його на новий рівень.

Повноцінні набори, а особливо тематичні (на конкретну серію занять) коштують хоч і в розумних межах але дорожче простих наборів. Щоб клас повноцінно запрацював, їх потрібно придбати із розрахунку 2-4 учні на набір, відповідно 6 наборів. Завдяки Високопільському селищному голові, Заставі Руслану Миколайовичу, школа вже має базовий набір і ресурсні комплектуючі. Ресурсні набори дозволяють збільшити варіації вибору дитиною тематики: інженерні проекти, фізичні експерименти, космічні проекти та відновлювальні енергоресурси.

Бо саме вивчення технологій і мотивація здобувачів освіти на вибір інженерних спеціальностей – є одним із пріоритетних завдань сучасної освіти.

LEGO Educationдає технологією захоплюючого, практико-орієнтованого і універсального інструменту, який з легкістю пов'яже теоретичні знання з відчутними прикладами з реального життя.

По-перше, це стимулювання мотивації здобувачів освіти до отримання знань. При роботі з конструктором учень бачить плоди своєї праці та має можливість застосувати отримані знання на практиці. Крім того, створення робота передбачає активну творчу діяльність дитини. Це реалізується через розв’язання учнем нестандартних задач та великою кількістю варіантів рішення.

По-друге, це розвиток інтересу дитини до техніки, програмування і конструювання. Це веде до популяризації професії інженера, програміста, пов’язання своєї майбутньої професії з дослідженнями, а також прищеплює учням інтерес до робототехніки.

По-третє, це розвиток математичного, логічного та алгоритмічного мислення.

По-четверте, для вирішення завдання учням знадобиться колективно працювати над ідеями.

Новизна полягає в зміні підходу до навчання, а саме – впровадження в освітній процес нових інформаційних технологій, які спонукають учнів вирішувати найрізноманітніші логічні і конструкторські проблеми.

Завдяки датчикам повороту і відстані, створені конструкції реагують на оточуючий світ (розрізняти кольори, реагувати на дотик, зміни відстані до цілі, тощо). За допомогою програмування на персональному комп'ютері дитина наділяє інтелектом свої моделі і використовує їх для вирішення завдань, які, по суті, є вправами з курсів математики, інформатики та природничих наук. Тим самим зв’язують технологію, фізику та інформатику з реальним життям за допомогою практико-орієнтованого проектного підходу із застосуванням кращих робототехнічних рішень.

Здобувачі освіти проектують, збирають, програмують на дії і випробовують роботів, для виконання ними складних завдань. Роботи повинні записувати оперативну інформацію, реагувати на зміни навколишніх умов і т. д.

Школярам знадобляться знання з природничо-наукових і технічних дисциплін, які вони отримають завдяки робототехнічному рішенні LEGO Education. Даний набір допомагає самостійно учневі відповісти на питання: «Де математика стане в нагоді в житті?Навіщо мені це потрібно? Де мені це стане в нагоді? Навіщо мені знати закони фізики?». Вона допомагає на практиці глибше вивчити деякі теми з інших предметів, дозволяючи розкрити потенціал учня та допомогти йому в подальшому з вибором професії. Незалежно від того, який професійний шлях обере учень, у майбутньому його робота, так чи інакше, буде пов'язана з використанням новітніх технологій.

Інвестування в такі кабінети та оновлення матеріально-технічної бази школи – це прямий шлях до підняття рівня освіти. Адже сучасні діти потребують сучасних методик і сучасного обладнання – це найкраще капіталовкладення в майбутнє.

Олександр Романов
вчитель Високопільського опорного закладу освіти

газета "Високе поле" від 01.02.2019р. №5

 

 

 

 

 

 


рух взаємодопомоги "Зігріймо серця"

Волонтерський рух "ЗІГРІЙМО СЕРЦЯ". Группа в соцмережі Фейсбук для об'єднання й взаємодопомоги

А ти передплатив газету?

Районна газета

Передплатний індекс - 61667
Будь в курсі новин!

_______________

Офіційні сайти

 

Асоціація міст України

Статистика

1588977
CьогодніCьогодні915
ВчораВчора2609
На цьому тижніНа цьому тижні6652
У цьому місяціУ цьому місяці66367
З початкуЗ початку1588977

Besthosting


Найновіше