Skip to content
Додому Громада Споживачу ОСНОВИ СПОЖИВЧИХ ЗНАНЬ -частина 4

Добрий день! Допоможіть будь-ласка зібрати кошти на операцію

Просить бабуся дитини-сироти  Бедринець Оксани Сергіївни, яка проживає у с. Нововознесенське, Високопільського району, Херсонської області. Треба зібрати 30 000 гривен на проведення останньої операції по заключному лікуванню двохсторонньої дисплазії тазобедрених суглобів. Лікування проводиться у Київському інституті травматології та ортопедії імені Воровського. Звертаюся до всіх небайдужих до чужого горя людей.

Кошти можна переказати кошти за такими реквізитами:

Реквізити:рахунок АТ «Ощадбанк» для перерахування коштів  р/р 26252540022148

Для перерахування через термінал 5167490108603383

ЄДРПОУ 226314700

МФО 352457

Контакти:  бабуся Мануйленко В.А.  (097 082-95-17).

ОСНОВИ СПОЖИВЧИХ ЗНАНЬ -частина 4 Друк
Вівторок, 19 червня 2012, 22:21

ОСНОВИ СПОЖИВЧИХ ЗНАНЬ -частина 4

ПРАВА Й ОБОВ'ЯЗКИ СПОЖИВАЧІВ ПРИ КУПІВЛІ ТОВАРІВ

Право на вибір

Закон України “Про захист прав споживачів”

Стаття 17. Права споживача в сфері торговельного та інших видів обслуговування

Споживач має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час з урахуванням режиму роботи продавця (виконавця).

Забороняється примушувати споживача придбавати товари і послуги неналежної якості чи непотрібного йому асортименту.

Ми вже визначилися з тим, що право споживача на вибір - одне з основних прав. Саме це право і можливість його реалізації визначають суверенітет споживача в ринкових відносинах.

Проблема вибору завжди стоїть перед людиною вже тому, що бажання його безмежні, а можливості обмежені.

Наприклад, ви зібралися в похід. Обсяг рюкзака обмежений, а вам необхідно взяти з собою масу речей, щоб задовольнити усі свої потреби в поході: воду, продукти, посуд, одяг, дрова, спальний мішок... Список речей розтягується на два, ні! - на три рюкзаки по обсягу. Ви повинні вибрати саме необхідне, у дійсності то рюкзак один.

Людина має потребу в їжі, одязі, нормальних побутових умовах, навчанні, розвагах і т.п. Задоволення цих потреб вимагає фінансових витрат. Сімейний і особистий бюджети обмежені. Необхідно зробити вибір: які потреби варто задовольнити в першу чергу, а які - потім, а від яких - відмовитися.

Роблячи свій вибір у придбанні товару, споживач, насамперед, керується його корисністю для себе.

Право на вибір означає, що споживач має право вибирати ті товари чи послуги, віддавати перевагу тому виробнику чи продавцю, що його влаштовують. Правильний вибір споживач може зробити, тільки розташовуючи повною, доступною і достовірною інформацією про виробника, продавця, виконавця послуги , і чітко визначивши пріоритетність своїх потреб. За старих часів дефіциту нам часто нав'язували зовсім непотрібний товар у так званих “наборах”, комплектуючи їх одночасно з дефіцитних товарів і товарів, що не користуються попитом. У статті 17 Закону України “Про захист прав споживачів” затверджується не тільки право споживача на вільний вибір товарів і послуг, але і встановлюється заборона на примус споживача придбавати товари чи послуги неналежної якості та непотрібного йому асортименту.

Кілька років назад на залізниці ввели нововведення: одночасно з постіллю пасажиру видавали в обов'язковому порядку герметично упакований дорожній набір, в який входили пакетик розчинної кави, пакетик чаю, цукор, серветка, одноразовий рушник і мило в мильниці. Це здавалося чудовим: сервіс у поїздках поліпшується! Але нав'язування додаткової послуги влаштовувало далеко не всіх пасажирів, тому що вартість послуги при цьому зросла в півтора рази. Без наборів провідники постіль видавати відмовлялися. Незабаром залізниці довелося послугу цю скасувати, як суперечну Закону і що порушує наше право на вибір. На жаль, залізничні служби займають монопольне положення в сфері своєї діяльності і поки права вибору самого перевізника на залізниці немає.

З розвитком ринкових відносин у споживача з'явилася реальна можливість вибирати: магазинів, що торгують однойменними товарами, багато. При цьому головне - виховати в собі почуття здорової недовіри, вміти правильно розібратися в інформації про товар чи послугу і критично цю інформацію оцінити.

А от ринки – це місця торгівлі з підвищеним ризиком для споживачів. Тут треба бути дуже уважним і уникати приймати рішення при купівлі під тиском продавця (домовленості, різні приводи для термінової покупки і т.п.) чи громадян, що знаходяться з Вами в черзі. Поспіхом дуже легко не помітити дефекти товару, неточну вагу чи неправильно надану Вам здачу. Вибирайте не тільки товар, але і продавця. Від однієї невдалої покупки може постраждати вся родина - це відомо усім. Тому прагніть обзавестися більш-менш постійним колом продавців. Оцінюйте продавця по робочому місці, якщо Ви з ним не знайомі.. Утримайтеся від покупки, якщо Ви маєте підозру на явні ознаки порушення користування, наприклад, засобами виміру. Дефіциту зараз нема, є конкуренція і можна спокійно перейти до іншого продавця. Адже право вибору – за Вами!

Покупець повинен критично оцінювати ситуацію і брати ініціативу у свої руки. Споживачі повинні знати свої права, вміти користуватися законодавством і правильно діяти.

У разі порушення прав споживача на підприємствах сфери обслуговування продавець ( виробник, виконавець ) і працівники цих підприємств несуть відповідальність, встановлену законодавством.

 

 

 

 

 

 


Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

рух взаємодопомоги "Зігріймо серця"

Волонтерський рух "ЗІГРІЙМО СЕРЦЯ". Группа в соцмережі Фейсбук для об'єднання й взаємодопомоги

Погода

 

А ти передплатив газету?

Районна газета

Передплатний індекс - 61667
Будь в курсі новин!

_______________

Офіційні сайти

 

Статистика

1222432
CьогодніCьогодні349
ВчораВчора296
На цьому тижніНа цьому тижні2684
У цьому місяціУ цьому місяці10577
З початкуЗ початку1222432

Besthosting